14.11.05

un viaxe del ferreteru

el ferreteru ye quiciaves una de les persones mas vagues a la hora de viaxar, baste conocer qu'anque-y preste pela vida dir a cabrales o a xixón nun va por nun tar una hora nel bus, poro les sos salides del centru asturianu son rares y escases. esta fin de selmana, y ante'l convite de corrupia de dir a la fiesta del oruxo de potés (provincia de santander), decidió cambiar los vezos y per primera vegada n'años salir d'asturies y conocer (reconocer) otros llugares y cultures, amás de por supuestu ver la cara más oriental de los picos...
entamó'l día nuna asamblea del conseyu de la mocedá del principáu d'asturies onde una de les persones más queríes y apreciaes pol ferreteru diba dexar la llábana qu'arrastraba dende había cuatro años a otra de les persones a les que más quier. depués de la xinta l'electropedagogu vieno pol ferreteru a metelu en coche con dirección la liébana... nun hebo resistencia.
namás llegar sintióse como en casa, sonáben gaites asturianes, incluso creyó tar nel occidente asturianu, cuando en realidá taba nel occidente de la provincia de santander, de la que sintía la rumba d'ibias; caminando peles perguapes caleyes empedraes de piedra asistía a un modelu de recuperación urbanística que n'asturies, y perespecialmente na zona oriental, ye cuasi desconocíu. bien llueu atopamos a xente cabraliego que mos diba amenizar la nueche con pergupes conversaciones sobre l'orixé orxenomescu de los pueblos de cabrales y de la liébana d'au radicarí la enorme semeyanza llingüísitica de los conceyos... a tal grau llegó que na visita al muséu de los picos d'europa de potés llegó cuasi a tener un orgasmu filolóxicu al sintir l'aspiración perfecta de la h aspirada que dexó impresionaos a corrupia y electro.
reconozo que siento almiración polos pueblos de liébana, sobre manera por como son a salir y desenvolver el so futuru, un exemplu a siguir polos pueblos del oriente d'asturies. ta mui guapo tener el picu urriellu, pero ensin cultura propia ye como tener un naranxu en metá del árticu, una curiosidá ente milenta que con una güeyada ta vista y pervista.
a la mañana, creo que la crítica culinaria la va facer electropedagogo, llevantámonos y depués de despedinos del nuesu anfitrión, hai families que tienen la suerte de tener un encantu perespecial pa bien, fuimos a regala-y una corbata al nuesu queríu amigu estoupo que bien la merez.
el ferreteru dexó atrás la so caxina de regaliz, aquella tan guapa, pero cola seguranza de que va facese un bon usu de la mesma.
hai una cosa que me llama l'atención d'esta zona, mientres n'asturies el gobiernu asturianu rechaza la cultura asturiana en cantabria la cultura asturiana ye asumida como propia ensin nengún rubor, musicalmente falando, que coses... y diz areces qu'asturies nun tien falta redifinir la so identidá.
dientro d'unos años cuando vuelva salir d'asturies volverá otra entrada sobre viaxes. anque la verdá ye que me paez que nun pusi demasiao de los viaxes. corrupia conduz mui bien y nun pasó'l los llímites en nengún momentu.
besos y abrazos.

por ciertu mañana voi saber si me renueven el contratu.




7 Comments:

Blogger Estoupo said...

qu'entrada más guapa

11/14/2005  
Anonymous Anónimo said...

muchos animos a feito alonso, cuasi-vaqueiro como yo,y a rebeca que ya se le acabo el "cuento" ya nunca mas me podrá mirar desde lo alto de sus botas con ese aire de suficiencia,suerte.

11/14/2005  
Blogger AUTE_2 said...

la emoción me embarga, al escuchar a un hombre virtual hablar con la "h" aspirada esa.

saludos

11/14/2005  
Anonymous Anónimo said...

Después de tener que soportar durante años los absurdos comentarios del desinformador juvenil a cerca de la "inexistencia de cultura propia"en mi "puebluco", no te imaginas lo feliz que me ha hecho encontrar al fin en tus palabras el argumento que debi de utilizar hace tiempo para desbaratar sus críticas...aunque tal vez solo fuese la pataleta de un "niño sin pueblo"...
Un beso

11/15/2005  
Blogger AUTE_2 said...

potes existe y unquera también

11/15/2005  
Anonymous Anónimo said...

Experimento elleutronico:
1. entra en "www.google.es"
2. escribe entre comillas (búsqueda literal los siguientes texto:
"galicia es castilla"
"asturias es castilla"
"euskadi es castilla"
"cantabria es castilla"
3. apunta el número de páginas q salen del resultado de cada búsqueda.
4. Juzga tu mismo.
Un beso del "niño sin pueblo que vive en un pueblo"

11/15/2005  
Anonymous Anónimo said...

Pero que panda de majaras, pero esto de la identidad diferencial es todo un virus, pero ¿como podeis ser tan pateticos?, expresandoos en un dialecto sin ningun peso especifico, ya no en España, y que decir del mundo, sois la pelotilla del culo (la ultima casi), por Dios ya no es que me indigne estos aires de (YO SOY DIFERENTE) por mi hecho diferencial, mi propia cultura de las cavernas, el pradu, les vaques, y toda esa mierda apoyada por vuestro dialecto de aldea,es que ahora me escojono, y no me mal entendais, si yo apoyo que sea parte de vuestra cultura, !!pero coño!! un poco de cordura joder.

11/28/2007  

Publicar un comentario

<< Home